Ефективність впровадження елементів мнемотехніки в ДНЗ



Для чого потрібна мнемотехніка дошкільнятам?
Актуальність мнемотехніки для дошкільнят обумовлена тим, що саме в цьому віці в дітей переважає наочно-образна пам'ять. Найчастіше запам'ятовування відбувається мимоволі, просто тому, що якийсь предмет або явище потрапили в поле зору дитини. Якщо ж він буде намагатися вивчити і запам'ятати те, що не підкріплене наочної картинкою, щось абстрактне, то на успіх розраховувати не варто. Мнемотехніка для дошкільнят якраз допомагає спростити процес запам'ятовування, розвинути асоціативне мислення і уяву, підвищити уважність . Більш того прийоми мнемотехніки в результаті грамотної роботи вихователя призводять до збагачення словникового запасу та формування зв'язного мовлення.
Як застосовувати мнемотехніку в дитячому садку?
Мнемотехніка в дитячому саду, як результативний метод запам'ятовування, зазвичай освоюється на простих прикладах. Для початку дітей знайомлять з мнемоквадратами - зрозумілими зображення, які позначають одне слово, словосполучення, його характеристики або просте речення. Потім вихователь ускладнює заняття, демонструючи мнемодоріжки - це вже квадрат з чотирьох картинок, з яких можна скласти невелику розповідь в 2-3 пропозиції. І, нарешті, найскладніша структура - це мнемотаблиці. Вони являють собою зображення основних ланок, у тому числі схематичні, за якими можна запам'ятати і відтворити цілий розповідь або навіть вірш. Спочатку таблиці складають вихователі, батьки, потім до цього процесу можна підключити і дитини, таким чином, мнемотехніка вплине не тільки на розвиток пам'яті, але і на фантазію, візуалізацію образів дитиною. Основні прийоми запам'ятовування мнемотехніки ґрунтуються на асоціаціях, логічне мислення, спостережливості. 
Приклади мнемотехніки 

  • Прикладом мнемотехніки в ДНЗ можуть бути таблиці, побудовані на зображенні послідовності процесів вмивання, миття рук, одягання, сервірування столу. Маленькій дитині важко запам'ятати весь алгоритм дій, придуманий дорослими, тому наочні картинки, розшифровані на заняттях і самостійно переказані, дозволять дитині, щоразу підходячи до умивальника або шафки з речами, легко відтворити етапи. 

  • Наступні приклади мнемотехніки - розповіді за мнемотаблицам. Вихователь пропонує дошкільнятам подивитися на таблицю, потім розшифровує її. Наприклад: «Зима триває три місяці. У цю пору року часто йде сніг. Сніжинки кружляють у повітрі і вкривають білосніжною ковдрою доріжки і дерева. Сонечко зимою сідає раніше, тому на вулиці раніше темніє. Будинки опалюються взимку, щоб людям було тепло. Для пташок в цей час року роблять годівниці, щоб вони могли поласувати крихтами. Домашні тварини ховаються в будинках, щоб не замерзнути у дворі. Зате хлопчики і дівчатка можуть взимку грати зі снігом і ліпити смішних сніговиків». Потім дітки відтворюють вийшов розповідь, дивлячись на таблицю.



  • Ще один приклад використання мнемотехніки - розучування віршів, коли кожній фразі або рядку відповідає своя картинка. Дитина дуже швидко запам'ятовує вірш, якщо може його побачити. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий